Content voor Ingelogde Gebruikers

Vertrouwenspersoon inhuren

voor integer beleid

Spelen er binnen uw organisatie zaken omtrent ongewenst gedrag op de werkvloer?

Is uw organisatie of bent u zelf slachtoffer van ongewenste omgangsvormen? Kies dan voor het inhuren van een vertrouwenspersoon via De Vertrouwenskamer. Onze medewerkers vormen een team van enthousiaste, zelfstandig ondernemende professionals die zich hard maken voor integere omgangsvormen op het werk. Ze zijn het luisterend oor waar met name bij de eerste stap – het melding maken van – zo dringend behoefte aan is. U kunt onze gecertificeerde en deskundige vertrouwenspersonen inschakelen, zij helpen u door middel van passende begeleiding. Bovendien kan De Vertrouwenskamer de directie en het management proactief adviseren over effectief beleid.

Neem vrijblijvend contact met ons op

De omgang met ongewenst gedrag op de werkvloer vraagt veel tact, deskundigheid en integriteit. De Vertrouwenskamer geeft advies aan zowel werknemers als werkgevers over hoe hier mee om te gaan. Heeft u nog vragen? Vul dan het contactformulier in voor meer informatie of vraag een vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan. Binnen twee werkdagen nemen we contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De voordelen van een vertrouwenspersoon inhuren

Een werkgever doet er goed aan om een vertrouwenspersoon aan te stellen. Dit mag een werknemer zijn. De werkgever kan ook een externe vertrouwenspersoon inschakelen via De Vertrouwenskamer. De volgende afwegingen spelen een rol:

  1. De vertrouwenspersoon moet iemand zijn die de werknemers vertrouwen. Een goede werkgever betrekt hen dus bij zijn keuze. De ondernemingsraad kan hier bijvoorbeeld een bijdrage aan leveren.
  2. De werkgever moet goed kijken naar de deskundigheid van de vertrouwenspersoon, de hoeveelheid tijd die hij heeft en of hij goed te bereiken is. Bij het inzetten van een (externe) vertrouwenspersoon van De Vertrouwenskamer bent u hiervan verzekerd.
  3. Een LVV-registratie – het beroepsregister van gecertificeerde vertrouwenspersonen – zegt iets over de professionaliteit van de vertrouwenspersoon. Afgeronde opleidingen (recent) geven ook een indruk van de deskundigheid. De vertrouwenspersonen van De Vertrouwenskamer zijn allen gecertificeerd.
  4. Ervaring en goede kennis van ongewenst gedrag en integriteit op de werkvloer is natuurlijk een pré. Bij het inhuren van een vertrouwenspersoon via De Vertrouwenskamer bent u verzekerd van deze expertise.
  5. Voor onze professionals is de omgang met vertrouwelijke gegevens dagelijkse kost. Zij weten dus precies aan welke regels ze zich moeten houden, bijvoorbeeld op het gebied van AVG.
Scroll naar boven